У межах виконання Плану заходів на 2025–2026 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 року № 374, Міністерством молоді та спорту України впроваджено сучасне рішення для підвищення доступності цифрових сервісів для осіб з порушеннями слуху.
Мінмолодьспортом забезпечено можливість використання дистанційних онлайн-послуг усного перекладу між українською жестовою мовою та словесною мовою із застосуванням трьохстороннього відеозв’язку. Таке рішення дозволяє людям з порушеннями слуху повноцінно, зручно та без бар’єрів користуватися державними електронними сервісами, отримувати консультації та взаємодіяти з органами влади.
Відповідний функціонал реалізовано на таких вебресурсах:
Крім того, аналогічний віджет онлайн-перекладу жестовою мовою впроваджено і на офіційному вебсайті Міністерства молоді та спорту України.
Завдяки цьому люди з порушеннями слуху отримали можливість подавати звернення, заяви, скарги та повідомлення про порушення прав альтернативними способами – із використанням жестової мови та онлайн-відеозв’язку з перекладачем. Це суттєво спрощує комунікацію з Міністерством, зменшує бар’єри доступу до публічних послуг і забезпечує реальну рівність у взаємодії з державою.
Для встановлення відеозв’язку з перекладачем жестової мови користувачу достатньо:
Після цього встановлюється відеозв’язок з перекладачем жестової мови, який у режимі реального часу забезпечує переклад комунікації між користувачем та працівником контакт-центру.
У разі виникнення труднощів зі сприйняттям текстового або аудіоконтенту на вебресурсах, люди з порушеннями слуху також можуть скористатися віджетом та отримати необхідні роз’яснення через перекладача жестової мови.
Вебресурси доступні за посиланнями:
Запровадження такого інструменту є важливим кроком до побудови інклюзивного цифрового середовища, створює належні інформаційні умови для повноцінного доступу осіб з порушеннями слуху до публічних електронних сервісів, сприяє розширенню охоплення користувачів та реалізації принципів рівності, доступності й цифрової безбар’єрності.