19-25 жовтня 2025 року за підтримки Міністерства молоді та спорту, студенти медичного факультету Ужгородського Національного Університету провели в місті Ломжі (Польща), реалізуючи проєкт «Медсестринство без кордонів». Програма поєднала навчання, практику та міжкультурний обмін, ставши унікальним етапом професійного зростання майбутніх медиків.
Під час перебування учасники відвідали шпиталь ім. кардинала Штефана Вишинського в Ломжі, де ознайомилися зі структурою закладу, роботою медсестер різних відділень і сучасними стандартами догляду за пацієнтами.
Важливою частиною програми став круглий стіл-дискусія «Симуляційне моделювання в медичній освіті» та практичний майстер-клас «Критичне мислення як основа професіоналізму медичного працівника: надання першої домедичної допомоги». Під час неформального навчання студенти відпрацьовували навички надання домедичної допомоги, удосконалювали вміння працювати в команді, приймати рішення в екстрених ситуаціях та демонстрували високий рівень професійної підготовки.
Кульмінаційним днем став візит до Варшавської окружної палати медсестер і акушерок, де в колі працівників палати учасники ознайомилися з усіма етапами професійної освіти медсестринства, системою сертифікації, а також із законодавчими вимогами до медсестринської діяльності в Польщі. Студенти відвідали музей історії медсестринства, де дізналися про розвиток професії, побачили історичні експонати та усвідомили роль медсестри як самостійного клінічного фахівця.
Не менш емоційним став візит до Хоспісу Святого Духа в Ломжі, який навчив співчуттю, терпінню та людяності – як невід’ємним якостям медичного працівника. Учасники спостерігали за роботою медичного персоналу, вивчали принципи паліативної опіки та застосування симуляційних технологій у практиці.
Отриманий досвід поєднав практичні навички, етичні цінності та міжнародний обмін, сформувавши в студентів розуміння медсестринства як професії високої відповідальності й служіння людині.
Проєкт став першим міжнародним досвідом кафедри факультетської терапії УжНУ та яскравим прикладом того, що навчання без кордонів формує фахівців нового покоління. Мета досягнута!

